سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشکده

بسم الله


- گفت : حسین (علیه السلام) را کشتند چون به یزید رای نداد !
- گفت : " کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا " و اگر حسینی نبودی یزیدی هستی ! راهی این میانه نیست !
- پرسیدم : در این هیاهوی رنگین انتخاباتی که هر روز گروهی با رنگی تازه عالمانه و جاهلانه از این و آن حمایت میکنند و بی هیچ ابایی درست و نادرست هرچه ناپسند را به دیگری نسبت میدهند چگونه طریق صلاح را برگزینیم و رایمان را به صندوق کسی بریزیم که فردای روز محاسبه از پس پاسخ به چرایی آن براییم ؟
- گفت : هر امری در باطن خود نسبتی با حقیقت دین دارد 1 و ریاست جمهوری نیز از این قاعده مستثنی نیست ، پس هرکه خود را لایق احراز این پست میداند باید به تعریف نسبت خود و حامیانش با دین بپردازد .
- پرسیدم : دین که همه چیز نیست ،تکلیف آزادی ،عقل ، توسعه ، کرامت انسانی و ... چه میشود ؟ اینها در نگاه برخی اگر از دین مهم تر نباشند هم پای آنند ! 2
- گفت : دین همه چیز است ! و اگر آزادی ،عقل ،توسعه (چه اقتصادی و چه سیاسیش) ، کرامت انسانی و ... چیزی خارج از دین دارند ما را با آنها کاری نیست ! که دین خاتم واجد تمام وجوه مادی و معنوی حیات آدمیست و اگر نقصی در آن میبود که میبایست مثلا بواسطه ی جامعه مدنی برطرف شود ، جعل عنوان خاتمییت بر آن کاری عبث مینمود .
- پرسیدم : مگر دین راجع به انتخابات ریاست جمهوری هم سخنی دارد تا ما امروز آنرا محک گزینشمان کنیم ؟
- گفت : مگر چیزی هم هست که دین از آن حرفی به میان نیاورده باشد ؟ منتهی " حقیقت دین را باید نه در عوالم انتزاعی که در وجود انسانهایی جست که به خلیفه اللهی مبعوث شده اند . فصل الخطاب با انسان کامل است ولاغیر " 3
-  پرسیدم : کجا مرام نامه ی انسان کامل را برای حکومت داری میتوان یافت ؟ کجا صفات حاکمان را بیان کرده اند ؟
- گفت : عمل آنها و آنچه از خود بر جای نهاده اند میزان ماست ! هر چند بواسطه ی ظلمی که بشر از ابتدای هبوط خویش بر این کره ی ارض بر خود روا داشته کم تر فرصتی برای حکومت اولیاءالله فراهم بوده اما همان اندک نیز برای روشن نمودن صراط مستقیم کافیست .
- و بعد از انبیاء گفت که با مستضعفان می نشستند و از ثروتمندان کناره میگرفتند ! از عدالت خواهی گفت و خونهایی که برای برپایی آن بر زمین ریخته شده است از اینکه هرکس برای عدالت قیام کند سیلی میخورد 4 پس بنگر که امروز از آمدن کدامیک ثروتنمدان و اغنیاء آزرده میشوند و از نیامدنش شادمان !
- و از علی (علیه السلام)  گفت از علی : " ... و کسی که در تقسیم بیت المال عدالت ندارد ،لیاقت رهبری بر مسلمین را ندارد زیرا در اموال و ثروت آنان حیف و میل میکند و گروهی را بر گروه دیگر مقدم میدارد و همچنین آنکس که سنت پیامبر را ضایع می کند زیرا که امت اسلامی را به هلاکت می کشاند "5 ، " همانا پیامبر بر روی زمین مینشست و غذا میخورد و همچون بردگان می زیست و کاخ های مجلل نمیساخت تا جهان را ترک گفت "6 " ای مردم سزاوارترین اشخاص به خلافت آن کسی است که در تحقق حکومت نیرومند تر و در آگاهی از فرمان خدا داناتر باشد ... "7 ، " با مردم فروتن باش (خطاب به مالک اشتر) ، نرمخو و مهربان باش ، گشاده رو خندان باش . در نگاه هایت ، در نیم نگاه و خیره شدن به مردم به تساوی رفتار کن تا بزرگان بر تو طمع نکنند و ناتوان ها بر عدالت تو مایوس نگردند ."8 ، آگاه باشید ! امام شما از دنیای خود به دو جامه ی فرسوده و دو قرص نان رضایت داده است ."9
- و گفت : شدت عدالت علی(علیه السلام) سبب شهادت او شد !
- گفت : زبان بلایی ست اگر مهار تقوی نباشد .
- گفت : انصاف طریق عقلاست اگر چه امروز همه چیز در چنگال هوای نفس اسیر است .
- و امروز منم و صحنه ی پر از جنجال ادعاها و شعارها، ولی خیالی آسوده حال که علی(علیه السلام) محک ماست، دیگر چه باک از سوال و جواب ؟! فقط یادمان نرود که هم او فرمود : " داوری با گمان بر افراد مورد اطمینان ، دور از عدالت است ."
و السلام علی من التبع الهدی

پی نوشت ها:
1. شهید سید مرتضی آوینی

2. عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 16/6/78 :  در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است؛ متأسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند و متوجه این نکات نیستند. موارد مشابه با این اظهار نظر در اقوال روشنفکران بسیار زیاد است .

3. شهید سید مرتضی آوینی

4. حضرت امام خمینی (قدس سره شریف)

5. کتاب شریف نهج البلاغه - خطبه 131

6. همان - خطبه 16

7. همان - خطبه 172

8. همان - نامه 26

9. همان - نامه 45

10. همان - حکمت 210


[ پنج شنبه 88/3/7 ] [ 1:36 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله الرازق

سلام

آقای موسوی در نطق تلویزیونیشون خیلی حرفای جالبی زدن ! که اگر این افزایش سرعت زندگی (اینو همتون مطمئنم احساس میکنید) نبود قطعا برای هر تیکه از ادعاها و صحبتای ایشون شخصا با همین دامنه محدود اطلاعاتی و استنباط ضعیفم (چقدر شکسته نفسی کردیم ) میتونستم ساعتها سخن پراکنی و یادداشت نویسی کنم ! حیف شد ! نه ؟

اما یه نکته ای بود خیلی عجیب در سخنان ایشون !!! گفتن : من پول نفت تو آستین ندارم برای تبلیغات ...

قرار شده همه راست بگیم نه ؟

بعد من این صحبتا رو که شنیدم چندتا سوال به ذهنم رسید ؟؟؟

یعنی منظورشون از این حرف اینه که مثلا یکی از نامزد ها پول نفت تو آستین دارن و از این راه تبلیغ میکنن ؟ در مورد سایر نامزد ها نمیدونم اما راجع به دکتر احمدی نژاد باید بگم شخصا چون تو ستاد ایشون بودم و بچه های ستاد تهران رو هم از دور میشناسم باید به جرئت بگم ستاد دکتر از فقیرترین ستادهاست !! مثلا خودم مدتی دنبال یه دستگاه تکثیر تو ستاد بودم یا یه اسپانسری چیزی نشد آقا ! یا مثلا یکی از بچه ها میگفت یه بنده خدایی از بچه های ستاد تهران اومده یه قرض قدیمی رو با اصرار ازش بگیره وقتی طرف اصرار این بنده خدا رو دیده تعجب کرده پرسیده دلیلش چیه گفته ما اونجا تو ستاد دکتر پول که بهمون نمیدن هیچ خودمون داریم از جیب مایه میزاریم خب معلومه پول لازم میشیم دیگه ! البته من فکر منظور جناب میر حسین از پول نفت احتمالا همین پولای من وشماست که داره برای تبلیغات اندک دکتر هزینه میشه خب اینم یه جورایی پول نفت نه ؟

در ضمن جناب میر حسین میشه بفرمایند پول این تی شرتا ،دست بندا ،شالا ، مانتوها و اینهمه پوستر تبلیغاتی (که پیشه خودمون بمونه داره غیر قانونی و قبل از موعود حتی تو خوابگاههای دانشگاه توزیع میشه ) از کجا میاد ؟!

سرتون رو درد نیارم برای مقایسه بهتر دوتا لینک زیر رو باهم ببینید

عکس:هواداران موسوی و خاتمی (جمع مبلغ شال ها و مانتو ها و پوستر ها و گلها و ... زیاد نمیشه نه ؟ )

عکس: همایش دانشجویی حامیان احمدی نژاد (مقایسه کنید کاغذ های تبلیغاتی رو ، تبلیغات کف دست با خودکار و تطبیق ظاهر طرفداران با موازین دینی )

هزینه های فقیرترین نامزد انتخابات

200 هزار مانتو برای فقیرترین نامزد

و در پایان اینکه عاقلان (اگر عقل اسیر هوای نفس نباشه ) اشارتی کافیست !

والسلام علی من التبع الهدی


[ دوشنبه 88/3/4 ] [ 12:56 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله الحق

سلام

چند وقتی از موقعی که تنور انتخابات هر روز داره گروم تر میشه و به تبع اون سخنرانی های آقایون نامزدها هم زیاد تر چندتا لینک رو به صورت دنباله دار تو لینک باکسم میگذاشتم که خبر تعرض حامیان جناب موسوی بود به سوال کنندگان و منتقدین کاندیدای جریان اصلاح طلب .

عنوان این لینک ها رو گذاشتم آزادی بیان در عمل منتهی دلیلی که باعث شد این یادداشت رو بنویسم تعجبم بود از اینکه چرا هر روز علی رغم تمام ادعاهای جناب موسوی و حامیانش راجع به آزادی بیان و یا شعار معروف زنده باد مخالف من و از این دست تبلیغات ها این برخورد ها بیشتر میشه ؟!

در واقع امیدوارم که رقم کنونی این لینک ها که شماره ی تعداد ضرب و شتم های مخابره شده ی حامیان جناب میر حسینه بیشتر از این نشه (تا الان که این یادداشت رو مینویسم 5 مورد ) .

و هم اینکه تجربه خودم رو از یه جلسه خیلی کوچک حامیان موسوی بگم :

جلسه ی فوق الذکر به همت ستاد دانشجویی جناب موسوی در دانشگاه قم بنظرم برگزار شده بود و منصرف از اینکه اساتید محترم طبق رسم مالوف توهین و تخریب حرفی نزدن (انشالا در این مورد هم حرف دارم ! ) و همچنین خلوتی جلسه و اینکه تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان اصولا حامیان دکتر احمدی نژاد بودن نه جناب موسوی و مثل حقیر برای سرکشی و خبر شدن از برنامه ها !!! آخ ببخشید یادم رفت آقای میرحسین جز توهین و تخریب و صد البته رنگ سبز برنامه ی دیگه ای ندارن ! در هر حال برای ارضای حس کنجکاوی اومده بودن و تمام این نکات به کنار منظورم ممانعت برگزار کنندگان جلسه از طرح پرسش از سخنرانان بود که هرچند خوشبختانه به ضرب و شتم منتقدین نینجامید اما خب نتیجه ی مثبتی هم نداشت !

در هر وقتتون رو نمیگرم ،فقط لب کلام اینکه چشممون رو باز کنیم چه در مسائل اقتصادی (به آمارهای رسمی توجه کنیم ،چندتاش تو لینک باکسم هست ) چه در مسائل سیاسی و چه حوزه فرهنگ و ورزش و سیاست داخلی و خارجی غیره .

خدا آخر و عاقبتون رو ختم به خیر کنه !

 

 

پی نوشت :

لینکای اخبار پیرامون ضرب و شتم منتقدین کاندیدای اصلاحات (سعی میکنم به تناوب کاملش کنم هرچند امیدوارم از این بیشتر نشه ! )

آزادی بیان در عمل - یزد

آ‍زادی بیان در عمل - دانشگاه تهران

آزادی بیان در عمل - قرچک

آزادی بیان در عمل - شیراز

آزادی بیان در عمل - علی آباد

آزادی بیان در عمل - دانشگاه آزاد تهران جنوب

آزادی بیان در عمل - دانشگاه علامه طباطبائی

آزادی بیان در عمل - دانشگاه اصفهان

آزادی بیان در عمل - دانشگاه تهران جنوب

والسلام علی من التبع الهدی


[ یکشنبه 88/3/3 ] [ 1:34 صبح ] [ دازاین ]
<      1   2      
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : دازاین[181]
نویسندگان وبلاگ :
کودکی به خط سالهای هزار و سیصد و انار
کودکی به خط سالهای هزار و سیصد و انار (@)[7]


قوى باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکى باشید، «اشدّاء على الکفّار رحماء بینهم» باشید، و اگر با هم بودید، هیچ‌کس نمى‌تواند به شما آسیبى برسان ! وصایای امام خمینی در بیمارستان به امام خامنه ای ...
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 245062