سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشکده

سلام

در تکمیل یادداشت قبلی یه سری به این صفحاتم بزنید :

1. درباره کتاب در پایگاه نویسنده

http://www.sarshar.org/archives/000068.html

2. نشستی در دانشگاه تهران پیرامون کتاب

http://www.kanoonandisheh.com/news/kanoon_news/001828.php

 


[ جمعه 87/10/27 ] [ 4:17 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله المصور

سلام

امشب خوندن کتاب راز شهرت صادق هدایت نوشته آقای محمدرضا سرشار رو تموم کردم . اولا بگم این یادداشت اصلا بمنظور ارائه خلاصه از کتاب یا نقد صادق هدایت نیست ! نه اینکه قصد نوشتن اینایی رو که گفتم نداشته باشم ، نه ! ولی الان فقط میخواستم احساس تهوع (معذرت میخوام) خودم رو نسبت به آدمی مثل هدایت یه جوری ابراز کنم !!!!

قطعا از حرفم خوشتون نیومد !

ولی با خوندن چند برگ از داستانای خود هدایت نه مثلا نقدهای این کتاب اگه یه ذره غیرت برامون مونده باشه بدون شک باید یه جوری از دست این آدم عصبانی باشیم ! حالا کسی میخواد نقد کتابو مغرضانه بدونه یا نه !

حالا میخواید از زوایه نگاه یه بچه مسلمون به اعتقادات این آدم نگاه کنید یا مثلا از دید یه میهن پرست و عاشق شکوه ایران باستان چون هدایت برای هیچ کس جایی رو برای دفاع باقی نذاشته !

حتی نیست انگاری شم برام جذاب نبود ، عجیبه ولی نیهیلستای با فهم و شعوری هم هستن ، بماند !

هرچه خوبان همه دارند تو یکجا داری !

فقط یه چیزی این شبه روشنفکر غربزده برام جالب بود و اونم صداقتش بود و اینکه خودش هم به بی ارزش بودن خودش معترف بود .

حالا الان کتاباش دمه دستم نیست ولی در اولین فرصت که بخوام چیزی در ذم این نویسنده شهیر بنویسم مطمئنا برای اثبات مدعی خودم به حرفای خودش رجوع میکنم ، خوندن کتاب برای تو خیلی از دقایقی باعث ایجاد یه احساس مشترک میشد : تهوع

مطالعه کتابو به همه کسایی که فکر میکنن تو امثال این آدم چیزی برای یافتن هست پیشنهاد میکنم .

والسلام علی من التبع الهدی


[ جمعه 87/10/27 ] [ 4:1 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله الرزاق

سلام ... و اینهم یکی از دردسر ها ما تو این چند روزه ! چرا باید به (برادران مسلمان ) فلسطینی کمک کنیم ؟ و پاسخ :

یکی می گفت :  وقتی خودمان اینهمه فقیر داریم چرا به فلسطین و لبنان کمک می کنیم ؟  

دیگری گفت : یکی از کارمندان وزارت نفت، سر برج حقوقش را نقداً از بانک گرفت اما مراقب نبود و بدون اینکه بفهمد همه را از او دزدیدند. ضمناً در مسیر یک سکه پنج تومانی هم به صندوق صدقات انداخت. هنگامی که خواست از مغازه خرید کند متوجه شد که هیچ پول ندارد. با خود گفت : کاش صدقه نمی دادم !!!...

 
     چند سال پیش مجلس، چند ملیون دلار برای کمک به فلسطین تصویب کرد. در همان ایام سازمان بازرسی یک مورد اختلاس چند صد ملیون دلاری در یک سازمان دولتی کشف کرد. محاسبه کردیم دیدیم اختلاسی که یک مسؤول متخلف ایرانی انجام داده بیش از ده برابر مبلغی بود که برای کمک به چند ملیون فلسطینی اختصاص داده بودیم. براستی آیا مسأله فقر در کشور ناشی از کمکهای ناچیز به فلسطین است یا ریشه در فساد مالی مسؤولان و سوء مدیریت و بی عدالتی دارد ؟  اگر ریشه مشکلات در بی عدالتی و سوء مدیریت و فساد مالی مدیران است باید با آن مبارزه کرد نه اینکه تا به مشکلی بر می خوریم همه تقصیرها را گردن دفاع از فلسطین بیندازیم.تازه دفاع از مظلومان یک وظیفه دینی و انسانی است و قطعاً خداوند پاداش آن را به ما خواهد داد. یک نمونه از پاداش آن را در ماجرای جنگ سی و سه روزه لبنان دیدیم که خداوند بخاطر رشادتهای حزب الله، جرأت حمله را از دشمنان ما گرفت و خطر حمله قریب الوقوع آمریکا و اسرائیل به تأسیسات هسته ای را از ما رفع کرد. حمله ای که اگر صورت می گرفت قطعاً هزینه هایی صدها برابر آنچه برای مقاومت  لبنان خرج کرده ایم بر ما تحمیل می کرد.خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به آمادگی کامل نظامی در مقابل دشمنان دستور فرموده سپس وعده می دهد که قطعاً خداوند این کمکها را جبران خواهد کرد : وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ(سوره أنفال آیه 60)ترجمه : و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعى اسلام) هزینه مى‏کنید بطور کامل به شما بازگردانده مى‏شود، و به شما ستم نخواهد شد!

به نقل از سایت : okhavat.com

البته خودم هم جواب هایی مبسوط دارم که بماند برای بعد !

فعلا یاعلی


[ دوشنبه 87/10/23 ] [ 3:15 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله الوصی

وبلاگه یکی از اهالی غزه که همون جا به روز میشه :

http://www.gazatoday.blogspot.com/


[ سه شنبه 87/10/17 ] [ 12:10 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله المتین

 

دردی‌ست که بی پشت و پناه افتاده‌ست

در غربت سوز و اشک و آه افتاده‌ست

این غزه همان یوسف کنعانیِ ماست

با دست برادران به چاه افتاده‌ست


[ سه شنبه 87/10/17 ] [ 12:6 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله الحی

سلام ...

در طی این مدت تحصن ها و برنامه های بچه ها برای حمایت از غزه همیشه این سوال مطرح بود که نظر آقا چیه ؟ که البته حرفای جور و واجوری گفته میشد . بالاخره مسئول نهاد مشکلو حل کرد :

دانشجویان متحصن در فرودگاه مهرآباد بعد از پایان تحصن به سمت بیت رهبری راهپیمایی کردند و در مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) شرکت کردند.

به گزارش «فردا»، در پایان این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تشکر مقام معظم رهبری را از فعالیت‌های دانشجویان اعلام کرد و گفت: مقام معظم رهبری از تمام دانشجویان و به خصوص متحصنین در فرودگاه که شش شبانه روز در فرودگاه متحصن بوده‌اند، تشکر کردند و گفتند: «دعای خیر من در ادامه راه همراه شماست.»

پیش از این متحصنین در فرودگاه مهرآباد در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، آمادگی خود را برای اعزام به کربلای غزه اعلام کرده بودند و در بیانیه پایانی تحصن خود اعلام کرده بودند: «حرکت به سمت بیت مقام معظم رهبری به منظور تجدید بیعت با ایشان نقطه آغازی است برای ادامه جنبشی که با ریختن خون مردم مظلوم غزه جانی دوباره گرفته است و امید است نقطه آغازی باشد بر حرکت جدی به سمت ایجاد هسته‌های مقاومت بسیج جهانی مستضعفین برای غلبه بر سیطره کفر و نفاق جهانی ولذا مبارزه پایان نیفتاده و به فرمایش حضرت امام تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»


[ سه شنبه 87/10/17 ] [ 12:1 صبح ] [ دازاین ]

بسم الله المقتدر

سلام

یه فلش بسیار زیبا با موضوع غزه :

http://whats-happening.net/flash/stone.swf


[ پنج شنبه 87/10/12 ] [ 10:13 عصر ] [ دازاین ]

بسم الله الرقیب

سلام

آدرس یه سری از سایت هایی که در حمایت از مردم بی دفاع غزه تشکیل شدن رو اوردم تا شما هم اگر کاری از دستتون بر می آید انجام بدید ، یا علی

نجات غزه : http://www.okhovat.com/

غزه : http://fa.gaza.ir/

غزه در آتش و خون(نسخه ایران) : http://ghaze.ir/

غزه در آتش و خون (نسخه جهانی) : http://www.whats-happening.net/fa/main/


[ پنج شنبه 87/10/12 ] [ 10:0 عصر ] [ دازاین ]

بسم الله الغفور

(من نمیدونم چی بگم؟!)

همزمان با شرایطی که غزه زیر آتش حملات رژیم غاصب اسرائیل روزهای سختی را می گذراند و هرلحظه شاهد وداع مادران داغدار با کودکانشان است و در روزگاری که تمامی کشورهای اسلامی و حتی مسیحیان جهان داغدار غزه اند، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز سال میلادی پیام تبریکی صادر کرد.


به گزارش برنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت سال نو میلادی شروع این سال را به مسیحیان تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که سال نو میلادی سالی سرشار از صلح و دوستی، آرامش و صمیمیت باشد.

دکتر جاسبی در این پیام خاطر نشان ساخت: حضرت مسیح (ع) پیامبر بزرگ الهی و مظهر لطف و محبت و صلح و مهربانی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: سال 2009 میلادی در پرتو توسعه همکاری های علمی و پژوهشی، سالی سرشار از موفقیت برای شکوفایی دانش و پژوهش در عرصه بین الملل باشد. امیدوارم سال نو میلادی سال همگرایی و تفاهم و پایبندی به ارزش های والای انسانی و اخلاقی باشد و نقطه عطفی در رویکرد جهان متمدن به صلح و دیانت و آزادی مبتنی بر اخلاق و معنویت و پیشرفت و رفاه مبتنی بر عدالت محوری در جهان بگشاید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه این پیام میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی را به هموطنان مسیحی به ویژه دانشجویان ارامنه و خانواده آنان تبریک گفته و سالی سرشار از بهروزی و شادکامی برای آنان از درگاه خداوند بزرگ مسئلت کرد.


[ پنج شنبه 87/10/12 ] [ 9:48 عصر ] [ دازاین ]

بسم الله القاسم الجبارین

تشکل های دانشجویی کشور طی بیانیه هایی به سفرای کشورهای اردن و مصر اولتیماتومی برای خروج از کشور یا محکوم کردن رژیم غاصب اسرائیل و کمک به مردم غزه دادند ، متن بیانیه ها را در پیوند های زیر ببینید :

 http://www.edalatkhahi.ir/003672.shtml

http://www.edalatkhahi.ir/003671.shtml

 


[ سه شنبه 87/10/10 ] [ 10:58 عصر ] [ دازاین ]
   1   2      >
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : دازاین[181]
نویسندگان وبلاگ :
کودکی به خط سالهای هزار و سیصد و انار
کودکی به خط سالهای هزار و سیصد و انار (@)[7]


قوى باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکى باشید، «اشدّاء على الکفّار رحماء بینهم» باشید، و اگر با هم بودید، هیچ‌کس نمى‌تواند به شما آسیبى برسان ! وصایای امام خمینی در بیمارستان به امام خامنه ای ...
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 245225