• وبلاگ : پرسشكده
  • يادداشت : باور نمي كردم !
  • نظرات : 1 خصوصي ، 9 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    آيت الله منتظري که از اين مکاتبات با خبر ميشود براي موسوي اردبيلي ، که درآن زمان رئيس شعبه عالي قضايي بود پيغام ميدهد که :

    ” مگر قاضي هاي شما اينها را به ? يا ?? سال زندان محکوم نکرده اند، مگر شما مسول نبوده ايد، آن وقت تلفني به احمد آقا ميگوييد که اينها را مثلا در کاشان اعدام کنند يا در اصفهان. شما خودت ميرفتي با آنها صحبت ميکردي که کسي که مثلا مدتي در زندان است و به ? سال زندان محکوم شده و روحش هم از فعاليتهاي منافقين خبر دار نبوده چطور ما او را اعدام کنيم. ”

    آيت الله منتظرى در آن زمان در نامه معروف خود به خمينى مي نويسد :

    ” آيا ميدانيد كه جناياتى در زندانهاى جمهورى اسلامى بنام اسلام در حال وقوعند كه شبيه آن در رژيم منحوس شاه هرگز ديده نشد؟ آيا ميدانيد كه تعداد زيادى از زندانيها تحت شكنجه توسط بازجويانشان كشته شده اند؟ آيا ميدانيد كه در زندان (شهر) مشهد, حدود ?? دختر بخاطر آنچه بر آنها رفته بود … مجبور به درآوردن تخمدان يا رحم شدند؟ آيا مي دانيد كه در برخى زندانهاى جمهورى اسلامى دختران جوان به زور مورد تجاوز قرار ميگيرند … “

    شکنجه ها و رفتارهاي وحشيانه اي که بر زندانيان به ويژه بر دختران باکره در آن مقطع اعمال شده است بنا بر گفته بازمانده گان آن دوره غير قابل انکار است.